tisdag 20 juli 2010

Personbästa!

Tjenixen.
Idag var det gym på schemat, och valde då att köra ett par olika explosiva övningar för hela kroppen / ben.

Värmde upp med lite blandade övningar axelpress, frontsquat, hängfrivändning, etc.

Började sedan med att köra 3;or i Clean and Jerk (Stöt på svenska), för att se hur tungt jag kunde gå. Tyckte sista 3an på 70 inte var jättetung, så ville se om jag klara min egen kroppsvikt.
Vilket inte var några större problem heller. Men var nöjd med det, så tyngre vikter är att vänta framöver. Styrkefrivände upp allt utan 77,5.
3/60 , 3/65, 3/70, 1/77,5

Gick sedan över på Snatch (ryck), där hängryckte jag 2;or på 30 och 35, för att sedan ta 40 och förhoppningsvis 45. Men gick inte så bra på det här idag, så blev fail första reppen, klara andra, sen fail igen, och fick upp ytterliggare en därpå. Valde då att lägga ner Snatch för idag.
2/30, 2/35, 1F!/1/1F!/1 - /40

Därefter så tänkte jag försöka sätta något form av rekord i OverheadSquat (OHS).
Började på 40, och där blev det en 5a, kändes ganska enkelt. Prövade sedan lyckan på 45, men det var tungt! (för handlederna :S), lyckades göra 2 reps innan jag misslyckades, gick sedan ner på 40 igen och körde en 5a till för mer teknikträning.
5/40, 2/1F!/45, 5/40

Fjärde övningen för passet blev FrontSquat, där jag ville nå den magiska gränsen 100!
Började med en 3;a på 80, inga problem där inte! Gick över till 90, där jag gjorde 2 relativt enkelt, och sist men inte minst tänkte jag försöka göra en 1;a på 100.
Lyckades komma ner i 90 grader, och få upp vikten till slut. Mycket nöjd med detta.
Kändes lite i ryggen, så blir mer högrepsset på denna övningen på lite lättare vikter framöver.
3/80, 2/90, 1/100

Avslutningsvis körde jag även lite lättare Marklyft, Vader och sist men inte minst stretching!
Inga märkvärdiga vikter på Marklyften eller vaderna, så jag döljer dem!

Diverse mål med styrketräningen!
Frivändning - 100kg
Stöt - 100kg
Ryck - 60kg (75% BW)
Frontböj - 120 (150% BW)
Marklyft - 160 (200% BW)
OHS - 15 reps BW (Skulle förmodligen vara rätt nöjd om ens klara 5 reps på 75% av BW)

För att nå dessa mål kommer de krävas en hel del styrketräning framöver, men ingenting är omöjligt som man brukar säga.

Gårdagens Spänst och Snabbhetspass bestod av lite maxlöpningar, häckhopp, grodhopp med "strikk" ("gummiband" - där partner håller emot), plyometriska hopp, överfartslöpningar, maxlöp med "strikk" och lite koordination i form av grodhopp - upphopp.
Förhoppningsvis kommer detta göra gott i vinter när man snörar på sig skridskorna, och blåser förbi (eller ifatt) motståndarna!

Lite inspiration till er där ute.


Ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar